Verbeter de Google Ads voor jouw organisatie
Heb jij niet het idee dat jouw Google advertenties meer conversie opleveren? Het kan dan zijn dat de strategie van de advertenties niet goed genoeg geoptimaliseerd is. Met onderstaande tips verbeter jij jouw Google Ads en krijg je meer verkeer op jouw website.
Wordt er ook op jouw advertentie geklikt?
Wanneer je een advertentie hebt geplaatst, wil je natuurlijk dat hierop wordt geklikt. Hoe meer verkeer jij op je website krijgt, hoe meer kansen op conversie. Veel organisaties geven geen of te weinig aandacht aan hoe vaak er wordt geklikt op een advertentie. Dit is te observeren met de CTR (Click Through Rate). Deze indicator laat zien hoe vaak er op jouw advertentie wordt geklikt in verhouding met het aantal vertoningen van de advertentie.
Wanneer je een beter inzicht wilt hebben op de Google advertentie, is het verstandig om de CTR te observeren. Dit geeft je namelijk ook een betere indicatie wat betreft de kwaliteit van de advertentie. Wanneer de CTR laag is, wordt er dus weinig op geklikt, terwijl de advertentie wel vaak vertoond wordt. Hieruit kan vervolgens worden opgemaakt dat de advertentie niet aantrekkelijk genoeg is voor de zoekers.
Een hogere CTR bereiken
Een lage CTR kan verschillende oorzaken hebben. Er zijn wat dit betreft drie fouten die vaak voorkomen:
- Het gebruik van te algemene zoekwoorden
- Richten op de verkeerde fase van de customer journey
- Geen goede metatitel en -beschrijving
Wanneer er advertenties worden geplaatst op algemene zoekwoorden zullen er ook veel algemene zoekers jouw advertentie zien. Lang niet iedereen die zoekt op dat algemene zoekwoord, zoekt daadwerkelijk naar wat jouw website te bieden heeft. Kies daarom liever wat specifiekere zoekwoorden uit. Zo weet je dat de mensen die naar dat zoekwoord zoeken, aan het zoeken zijn naar wat jij aanbiedt.
Richt je ook op de juiste fase van de customer journey. Kijk hiervoor ook specifiek naar het zoekwoord. Vraag jezelf af in welke fase de zoekers zich bevinden wanneer ze op dat woord zoeken. Zorg er ook voor dat de metagegevens zijn geschreven op basis van de customer journey.
Het hebben van een goede metatitel en -beschrijving is essentieel voor het behalen van meer clicks. Zorg ervoor dat het duidelijk is wat de zoeker kan verwachten als deze eenmaal doorklikt. Daarnaast kun je de zoeker ook stimuleren tot klikken door het benoemen van CTA’s en USP’s
Meer clicks op jouw advertenties
Ook is er de optie om Google advertenties uit te laten besteden. Google Ads specialisten van bijvoorbeeld DoubleSmart hebben de benodigde kennis en ervaring om snel en winstgevende advertenties te maken. Ze zorgen uiteraard ook voor een hoge CTR en zo ook meer verkeer op jouw website. Vervolgens kan dit marketing bureau ook helpen met het behalen van een hogere conversieratio.